Daisypath - Anniversary

Sunday, April 28, 2013

Poster

Tiada lagi peluang setelah dipersiakan selama 55 tahun, sekarang yang pilihan yang ada hanya TUKAR  


Thursday, April 11, 2013

Tiket Flight Pasca Pengumuman

assalamualaikum dan salam perubahan!

alhamdulillah, sekarang sudah 6 bulan saya bekerja di perantauan. sedar tak sedar sudah jauh masa berlalu. kenangan saya semasa di tempat lama masih lagi bermain dalam ingatan. syukur, cukup makan dan minum, ada tempat tinggal yang selesa.

tahun  ini merupakan tahun yang lain sikit daripada tahun sebelumnya kerana pada tahun ini kita akan menghadapi pilihanraya umum yang ke-13. ini kali pertama saya turun mengundi. semalam telah pun diumumkan tarikh penamaan calon pada 20 April 2013 dan tarikh buang undi pada 5 Mei 2013. insyaAllah saya akan balik ke Johor kerana tiket telah pun dibeli. dalam bulan Mei saja, saya akan balik 3 kali. hehe..

punyalah panas PRU kali ini sampai tiket flight AirAsia jual dengan sangat laju semalam. baguslah tu, dah tertulis dalam perlembagaan hak sebagai warganegara kan. hehe... ok, tiket flight AirAsia dari Kota Kinabalu ke Johor Bahru menawarkan 3 kali penerbangan iaitu pukul 10am, pukul 3pm dan 6.30pm. setiap kali penerbangan itu ada 2 harga, iaitu harga promo RM124 dan harga biasa RM166.selalunya saya akan ambil yang harga promo sebab murah. hehehe... dan selalunya saya dan kebanyakan orang akan ambil flight pukul 6.30pm selepas waktu bekerja.

semalam, saya lihat tiket ketiga-tiga masa penerbangan lebih kurang pukul 12.45pm, masih ada. lepas itu, pukul 1.30pm, saya lihat tiket promo pukul 6.30pm pada hari Jumaat, 3/5/2013 telah habis, tinggal yang harga biasa je. lepas tu, pukul 3.30pm saya lihat lagi, tiket jam 3pm pada hari yang sama telah habis. tinggal yang pukul 10pagi. hahaha... saya tak pernah lihat tiket dijual dengan sangat laju sebelum ini.. hehehe..

hahaha... macam mana tu?

sudah alang-alang balik, saya pun ambil cuti satu hari. tapi saya ada dengar ada tempat yang dibekukan cutinya. tempat saya tak tahulah.. hahaahah... cuti sajalah!


Monday, April 8, 2013

Berubah, Bertukar dan Belajar =)

assalamualaikum...

waahh, sudah lama tidak menulis di blog ini.. tahun 2012 terus jadi malas nak tulis.. mungkin disebabkan kesibukan, kegembiraan, konflik dan macam-macam lagi sepanjang tahun itu.. 

sekarang saya bekerja di tempat yang jauh daripada tempat kelahiran.. orang kata 'oversea"... hehe.. apa sebab? sebab merentasi Laut China Selatan dan nak tinggal di situ perlu ada passport.. hehe.. Alhamdulillah, rezeki saya sekarang berada di Kota Kinabalu, Sabah dan saya sekarang tinggal di sini (Kota Kinabalu). datang ke sini bersama 3 orang rakan-rakan sekampus dulu dan sekarang duduk serumah.. Allah yang aturkan semua ini.. 

kalau macam dulu, semasa PRP di Hospital Kluang, saya bekerja sebagai pegawai farmasi.. kerjanya di kelilingi dengan ubat-ubatan.. sekarang di Kota Kinabalu saya tidak lagi bekerja di hospital, tak lagi bermain dengan ubat-ubatan, kaunseling dan tiada bau ubat, malah nama ubat pun sudah ingat-ingat lupa sekarang.. hehe.. saya sekarang bekerja sebagai Pegawai Penguatkuasa Farmasi..

saya mula bertugas sebagai pegawai penguatkuasa pada 15 Oktober 2012. pada saya kerja ini lebih menarik berbanding bekerja di hospital. kami bertugas dengan menguatkuasakan undang-undang yang sedia ada terutamanya memastikan ubat-ubat yang dijual di pasaran adalah berdaftar dengan KKM demi keselamatan pengguna.. di sini, selalu keluar ke sana sini untuk menjalankan operasi, pemeriksaan, serbuan dan pameran. kadang-kadang kami juga akan ke mahkamah jika ada kes untuk didakwa. baru-baru ini, kami semua telah menjalankan serbuan di 4 buah rumah dan 2 buah lori kepunyaan sebuah perniagaan yang dijadikan sebagai ubat-ubat yang tidak berdaftar dan kosmetik yang tidak bernotifikasi. yang paling best, jumlah rampasan dianggarkan RM492k.. hehehe... 

kerja sebagai pegawai penguatkuasa ini selalu juga pergi outstation tapi saya baru beberapa kali saja pergi.. saya sudah ke Keningau, Sepitang, dan Kudat. Kundasang dan Ranau juga sudah pergi tetapi bukan atas urusan kerja tetapi  atas urusan bergembira bersama rakan-rakan.. hehehe..

Sabah ini negeri yang menarik.. sayang juga kalau ia jatuh ke tangan orang lain.. Sabah ini cantik permandangannya, lautnya biru, awannya cantik, ada gunung yang sejuk.. kiranya dari aspek alam semula jadi, Sabah memang terbaik.. hehe.. cuma makanannya tekak saya masih tidak jumpa lagi tempat yang betul-betul menepati selera saya.. hehe..

saya juga sudah bertukar status dan bertambah tanggungjawab.. hehe... Alhamdulillah, saya telah bernikah dengan seorang lelaki yang baik dan lembut dengan saya, iaitu En Abu Bakar.. bekerja sebagai Medical Assistant di Hospital Kluang.. sekarang kami berhubung secara jauh dan sesekali saja berjumpa... apa-apa pun, saya tetap bersyukur dengan apa yang ada sekarang... hehehe... 


dalam kehidupan ini, sama ada kamu berada di zon selesa sementara di sekeliling kamu adalah orang yang boleh diharapkan dan mempunyai impian yang sama lalu kamu berasa rileks atau ketika kamu sangat bersemangat tetapi kamu keseorangan dan tanpa sesiapa untuk berkongsi..


Sunday, April 29, 2012

Bicara Mereka Hebat

bila orang yang tak turun akan kata orang yang hadir itu bodoh...


bila orang itu yang mengatakan itu mungkin merasakan dirinya betul dan bijak kerana ia bukan si bodoh yang hadir...


bila orang mengutuk itu berbicara punya lebat dan emosi seolah-olah hadir... 


padahal hanya duduk di rumah melihat apa yang disogokkan dalam media arus perdana yang tak pernah adil...


ia hanya menunjukkan betapa bodohnya orang yang mengutuk itu...


apakah orang yang mengutuk itu faham tujuan perhimpunan diadakan?


kebanyakan mereka tidak mahu faham malah tidak mahu tahu...


ah, stay deaf, dumb and blind!


ubahlah!!

agak-agak kalau macam ni, tv yang besar pun belum tentu memberi gambaran yang betul


Thursday, February 23, 2012

22022012

assalamualaikum...

setiap yang ada pasti akan berakhir.. setiap yang datang pasti akan pergi... setiap yang bertemu pasti akan berpisah... manusia sangat-sangat lemah untuk menentukan hala tuju dan apatah lagi melihat apa yang di hadapan... apa yang difikirkan baik tak semestinya menjadi milik kita...  

setiap yang berlaku adalah ujian... hidup ini adalah ujian... berjaya adalah ujian.. gagal juga ujian... apa yang direncanakan untuk kita kadang-kadang bahkan selalu kita gagal untuk membaca yang tersirat... semestinya ia bukanlah sesuatu yang mudah... hati yang berpandukan iman (kepercayaan) saja yang dapat faham dan sekali gus mengendurkan segala ketengangan yang ada dalam diri... 

teruknya manusia yang selalu mempersoalkan apa yang berlaku pada dirinya... lalu kecewa dengan hidupnya dan ada yang mengambil jalan singkat kononnya untuk melepaskan tekanan... menghadapinya dengan positif bukanlah mudah tapi perlu dicuba.. sekurang-kurangnya... menyalahkan manusia sekeliling yang terlibat juga salah satu cara untuk melepaskan diri.. contohnya, ambil dadah kononnya atas pengaruh kawan... habis, bila kawan ajak pergi majlis ilmu, tak mahu pula ikut... jelasnya ia lebih kuat berkaitan dengan diri sendiri dan iman seseorang... 

setiap manusia diberikan ujian yang berbeza-beza...  jalan hidup yang berbeza-beza... tapi semuanya adalah kerana kasih sayang-Nya... Allah..

Monday, December 26, 2011

... (Tak Tahu Tajuk yg Sesuai.. Maaf!)

assalamualaikum...

hari ni hari isnin, esok dah keje.. walaupun cuti mula hari khamis sampai isnin, 5 hari tapi rasa macam tak cukup lak... huhu.. sebab sabtu dan ahad pegi ke walimah sepupu saya di johor bahru.. hari ini perlu pulang awal kerana ada taklimat untuk pindah hospital petang ni... tak faham kenapa buat masa cuti ni... ish3...

habis cuti saya.... lepas pindah hospital baru yg akan beroperasi 24 jam, pasti lagi susah dapat cuti... lagi staff sikit... teruklah! bosan hidup bekerja ini... seperti berada dalam satu dunia je.. tak macam di kampus, semua ada.... belajar dalam kelas, jalanan ataupun di mana-mana saja... 

ye, mungkin saya yang salah sebab saya yang tak mencari... berada di luar perlukan banyak kekuatan diri dan semangat.. kalau tak, hanyutlah... tapi persekitaran pun main peranan... jika masyarakat sekelilingnya membudayakan ilmu, maka ilmu ada di mana-mana... seperti di Shah Alam sebab kawan saya bila pulang ke sana, pasti ada saja program keilmuan yang dia pergi.. jeles betul... hmm, mungkin saya lupa yang saya berada di Johor... hahahha... tak rela i!!! kahkahkah.... ubah!

oh, minggu ni ibu saya buat kek keju tiramitsu... tapi saya tak take part kali... sebab konon2nya menghargai masa cuti yang sebenarnya 2 hari je (khamis dan jumaat).. heheh... nway, syabas untuk ibu saya sebab kek agak menjadi walaupun baru kali pertama cuba.. hehe... sedap tau! err, saya pun akan buat gak tapi... nanti la... hohoho...



maaflah sebab background sangat pelik.. huhuhu...

wasalam!